30 Ogos 2008

Mengerjakan Umrah

Tertunailah sudah niat yang dipasang selama ini untuk mengerjakan Umrah...pertolongan sahabat2 lama disini amat dihargai...perjalanan pergi dan balik dengan selamat....Mula2 blurr gak walaupun secara teorinya nampak mudah pada awal nya tetapi secara praktikalnya....alhamdullilah semuanya berjalan dengan lancar .....
Pertolongan Hj Zinnn yang mengajar aku sebaik mula dari ihram,tawaf,saie dan akhirnya bertahlul amat aku hargai sampai bila2....Botak dah kepala nie yang tidak pernah aku lalui sejak dulu lagi (masa bayi lagi adalah)... MasjidilHaram, Baitullah...Ka'abah...Hajar Aswad..Multa'azam..Makam Ibrahim dan Hijr Ismail,Bukit Safa ke Bukit Marwah. melihat memandang dan merasai sendiri.......agak sukar di luahkan dengan perkataan.......nak tau kenalah merasai sendiri....Aku nie kalau harapkan kerja lagi kat tempat lama mungkin tak merasai semua ini sepantas ini...rasa macam dalam mimpi lagi nie........Cerita2 yang didengar sejak dulu banyak yang sama melainkan kemudahan yang ada telah dipertingkatkan dan masih dalam proses pengubahsuaian di Masjidil Haram nie.... Terfikir jugak...orang2 dulu.. macamana agaknya menunaikan Umrah dan Haji yang penuh cubaan dan pancaroba..uuuuuuuh...generasi kini aku rasakan amat mudah melakukannya...bezanya mungkin dari sudut yang lain pulak...Wallahhualam....Allah saja yang lebih mengetahui.. untuk menikmati gambar slide sila klick disini

1 ulasan:

LYNN berkata...

Botak licin dah kepala.. Alhamdulillah tercapai hajat ye.. bila nak bawak i