03 September 2008

LLDPE Yansab

'Ayah nak gi kerja eaahh..nak gi kerja jauh eaahh....yah....'
tanya si kecil Zaie malam akhir sebelum aku bertolak
Pengorbanan...memang banyak kena korban terutama yang dah berkeluarga macam aku nie dan selesa sebelum merantau....dah nak minggu ke 4 nie jangkamasa kritikal untuk orang2 baru merantau....jadik kena tempoh laa....realitinya dalam rumah aku nie ramai yang dah mula termenung..tengok dinding , tengok langit2..yang dulunya ceria dah jadik pendiam sikit . ...Aku sendiri pun macam tuu tapi kena tunjuk stronggg laa baru boleh...kalau kita kuat orang lain akan turut jadi kuat...InsyaAllah....Isteri... anak2.....perggggggh miss u alll lah nasib baik lah alam cyber sekarang nie ada..tersangat membantu betul !!!!
Apa yang ada pada pemikiran rakan-rakan dah dapat offer tapi masih goyang buat keputusan...tu memang samalah berlaku kat aku sebelum pergi tetapi situasi masing-masing tak sama....pada aku mental kena kuat beb....tak kuat tak yah datang laaa.........aku nie nampak je kuat tapi kena buat2 kuat laa kena lawan seberapa yang mampu....aku pun tak sangka yang aku dah jadik macam niee (gambor atas).
Pasal kerja...kena bersaing ngan budak2 negara lain..aku pun tengah tune niee..memang tak sama ngan PE1...tapi kena adap laa budaya kerja kat sini....

Tiada ulasan: